ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ

(Γ) Ανάπτυξη Εφαρμογών

εβδ 17

Ύλη - Στόχοι

Συγχώνευση ταξινομημένων πινάκων

Μελετήστε και δοκιμάστε τον αλγόριθμο από το βιβλίο 3 σελ. 77 - 78 αλλά και από το βιβλίο 4 σελ. 85, 86 (παράδειγμα 3). Στην τάξη μπορεί να παρουσιαστεί και το εξής βοήθημα: Παρουσίαση συγχώνευσης

Δισδιάστατοι (συνέχεια)
Προσπέλαση και ασκήσεις (άθροισμα/ΜΟ, μέγιστος/ελ) κατά γραμμή, κατά στήλη.
- Μελετώ προσεκτικά το παράδειγμα με τις θερμοκρασίες του βιβλίου 1 (κεφ. 9.1) και τα παραδείγματα και λυμμένες ασκήσεις του βιβλίου 3 (σελ. 68, 69, 86 - 92)

Θεωρία πινάκων
- Μελετώ την θεωρία "Πότε χρησιμοποιούμε πίνακες" του βιβλίου 1 (κεφ. 9.2) αλλά και την θεωρία πινάκων γενικά όπως παρουσιάζεται στο κεφ. 9.1 αν δεν την έχω μελετήσει ήδη.

Ύλη - Στόχοι (Β)

Στατιστικά
Στο κεφάλαιο 9.1 παρουσιάζονται στο Παράδειγμα 2 κάποιες έννοιες μαθηματικών όπως μέση τιμή, τυπική απόκλιση και διάμεσος τιμή.

Μέση τιμή
Δεν είναι παρά ο μέσος όρος που έχουμε ήδη γνωρίσει!

Τυπική απόκλιση
Μελετήστε προσεκτικά ποιός είναι ο τύπος της τυπικής απόκλισης σε μαθηματικά και σε κώδικα και πώς υπολογίζονται πρώτα τα:
- αθροίσμα
- άθροισμα τετραγώνων
- μέση τιμή
έτσι ώστε να υπολογιστεί και το σ.

Προσοχή! Ο τύπος μαθηματικών περιέχει το σ στο τετράγωνο ενώ στο πρόγραμμα ο τύπος λύνεται ώς προς σ (έχει τετραγωνική ρίζα). Η τυπική απόκλιση είναι το σ.

Διάμεσος τιμή
Για την διάμεσο τιμή ταξινομούμε πρώτα τον πίνακα (στο βιβλίο αύξουσα αλλά δεν παίζει ρόλο).
Ύστερα, ανάλογα με το πλήθος των αριθμών (άρτιοι / περιττοί) έχουμε διαφορετικούς τύπους για διάμεσο τιμή:
Περιττό πλήθος: Ο μεσαίος αριθμός στην θέση (Ν + 1) / 2
Άρτιο πλήθος: Μέση τιμή των 2 μεσαίων αριθμών στις θέσεις Ν / 2 και Ν / 2 + 1

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΤΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ (ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2) ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ

"Έξυπνο" άθροισμα
Στο κεφάλαιο 3.3 (σ.59, 60) παρουσιάζεται ένας τρόπος αθροισμάτων με 2 εμφωλευμένες ΓΙΑ το οποίο υπολογίζει και αθροίσματα γραμμών και στηλών σε πίνακες row και col αντίστοιχα με μέθοδο ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΗ. Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι οι πίνακες row και col μηδενίζονται πρίν τις εμφωλευμένες ΓΙΑ.

Ο αλγόριθμος θα αναλυθεί στην τάξη για τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά του.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Τον ονομάζουμε "έξυπνο" άθροισμα για να τον θυμόμαστε, η ορολογία δεν υπάρχει στο βιβλίο.

Βιβλίο 1: 9.1, 9.3, 3.3

Δυαδική Αναζήτησή

Τον αλγόριθμο δυαδικής αναζήτησης θα τον μελετήσετε στις σελίδες 74, 75, 76 του βιβλίου. Εδώ θα βρείτε επιπλέον σχετική ύλη του υπουργείου.

Ερωτήσεις θεωρίας πανελληνίων

2021 Α1. 3) Η «Δυαδική αναζήτηση» είναι ένας αλγόριθμος που ακολουθεί τη φιλοσοφία της μεθόδου «Διαίρει και Βασίλευε».

Ασκήσεις

Το "έξυπνο" άθροισμα έπεσε στις πανελλήνιες πολύ παλαιότερα με μορφή συμπλήρωσης κενών. Αξίζει να το μελετήσεις.

Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο Διερμηνευτής της Γλώσσας και να δοκιμάσετε να μελετήσετε τον αλγόριθμο δυαδικής αναζήτησης βήμα - βήμα.

Όπως πάντα, να αναζητήσεις στο ίντερνετ ή μέσω κάποιου δικού σου βιβλίου/βοηθήματος ασκήσεις σε μονοδιάστατους πίνακες (με αναζήτηση). Δυστυχώς η δυαδική αναζήτηση δεν έχει ζητηθεί ακόμη στις πανελλήνιες οπότε ίσως να μην βρείς πολλές ασκήσεις.

Εφόσον λύσεις τις άλυτες ασκήσεις από το βιβλίο 3 (σελ. 94 - 96). Προσπάθησε να λύσεις ξανά ασκήσεις πανελληνίων (Θέμα Δ) σύμφωνα με την επιπλέον εμπειρία που απέκτησες μετά απο 2 εβδομάδες. Οι ασκήσεις πανελληνίων είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και τα ερωτήματα μπορεί να γίνουν πιο δύσκολα ανάλογα με τις μονάδες.

Όταν λύνετε ασκήσεις πανελληνίων θα δείτε ζητούμενα όπως συναρτήσεις και υποπρογράμματα. Παρότι δεν έχουν διδαχθεί ακόμη μπορείτε να λύσετε τα ζητούμενα αυτά χωρίς υποπρογράμματα. Θα δοθεί παράδειγμα στην τάξη.

Να αναζητήσεις στο ίντερνετ ή μέσω κάποιου δικού σου βιβλίου/βοηθήματος ασκήσεις σε δισδιάστατους πίνακες.

Μπορείς να στείλεις μέσω email λύσεις δικών σου ασκήσεων και θα προσπαθήσω να τις παρουσιάσω στην τάξη.
εβδ 17