ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ

(Γ) Ανάπτυξη Εφαρμογών

εβδ 16

Ύλη - Στόχοι

Θα κάνουμε μερικές ασκήσεις επανάληψης για να θυμηθούμε τί γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Βιβλίο 1: Κεφάλαιο 3 (ό,τι μάθαμε)
Βιβλίο 3: Κεφάλαιο 4 (ό,τι μάθαμε)

Δυαδική αναζήτηση

Εξήγηση αλγορίθμου και κατανόηση. Χρήση μόνο σε ταξινομημένο πίνακα και εξήγηση για την αποδοτικότητά του ανάλογα με το μέγεθος του πίνακα.

Ταξινόμηση με επιλογή

Αν δεν προλάβαμε την προηγούμενη εβδομάδα, εξηγούμε τον αλγόριθμο.

Ασκήσεις

Θα λυθούν επιλεκτικά διάφορες ασκήσεις μονοδιάστατων πινάκων στην τάξη.

Βιβλίο 3: σελ 92 - 93 (ασκήσεις)

Πανελλήνιες 2014 Β1

Στις πανελλήνιες του 2014 ένα θέμα είχε για πρώτη φορά μια παραλλαγή του αλγορίθμου ταξινόμησης με επιλογή. Μελετήστε την εκφώνηση για να δείτε πως διατυπώνονται ερωτήματα που "ξεφεύγουν" από τους αλγορίθμους της ύλης.

Β1 . Για την ταξινόμηση, σε φθίνουσα σειρά, των στοιχείων ενός μονοδιάστατου πίνακα αριθμών Π[30] μπορεί να ακολουθηθεί η παρακάτω διαδικασία:
Αρχικά, ο πίνακας σαρώνεται από την αρχή μέχρι το τέλος του, προκειμένου να βρεθεί το μεγαλύτερο στοιχείο του. Αυτό το στοιχείο τοποθετείται στην αρχή του πίνακα, ανταλλάσσοντας θέσεις με το στοιχείο της πρώτης θέσης του πίνακα. Η σάρωση του πίνακα επαναλαμβάνεται, ξεκινώντας τώρα από το δεύτερο στοιχείο του πίνακα. Το μεγαλύτερο από τα στοιχεία που απέμειναν ανταλλάσσει θέσεις με το στοιχείο της δεύτερης θέσης του πίνακα. Η σάρωση επαναλαμβάνεται, ξεκινώντας από το τρίτο στοιχείο του πίνακα, μετά από το τέταρτο στοιχείο του πίνακα κ.ο.κ.
Το παρακάτω ημιτελές τμήμα αλγορίθμου κωδικοποιεί την παραπάνω διαδικασία:
Κάνε κλίκ στον κώδικα για αντιγραφή

Για k από 1 μέχρι 29
  θ ← (1)
  Για ι από k μέχρι 30
    Αν Π[ι] (2) Π[θ] τότε
      θ ← (3)
    Τέλος_αν
  Τέλος_επανάληψης
  αντιμετάθεσε (4) , (5)
Τέλος_επανάληψης

Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς (1) έως (5), που αντιστοιχούν στα κενά του αλγορίθμου και, δίπλα σε κάθε αριθμό, ό,τι πρέπει να συμπληρωθεί, ώστε να γίνεται σωστά η ταξινόμηση.

Άσκηση επανάληψης (lotto)

Σε κλήρωση ΛΟΤΤΟ ο διαγωνιζόμενος επιλέγει 6 αριθμούς από το 1 έως το 50.

Να κάνετε πρόγραμμα το οποίο αφού ζητήσει 6 αριθμούς του παίχτη και τους 6 αριθμούς που κερδίζουν να εμφανίζει "Κέρδισε" αν και οι 6 αριθμοί βρέθηκαν.

Να γίνεται έλεγχος τιμών έτσι ώστε οι αριθμοί του παίχτη να είναι από 1 έως 50 και διαφορετικοί.
εβδ 16