ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ

(Β) Πληροφορική (Κονταξής)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 - ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ

Στο 1ο τετράμηνο θα μάθουμε αλγορίθμους χρησιμοποιώντας διερμηνευτή στο εργαστήριο. Αν χάσετε κάποιο μάθημα ακολουθήστε μερικά από τα βασικά μαθήματα παρακάτω.

Εγκατάσταση Διερμηνευτή 1

Εγκατάσταση Διερμηνευτή 2

Δομή Ακολουθίας

Η δομή ακολουθίας ορίζει ότι κάθε εντολή εκτελείται σε ξεχωριστή γραμμή και από πάνω προς τα κάτω.

Στο παρακάτω τμήμα αλγορίθμου οι εντολές θα εκτελεστούν με την σειρά και θα εμφανίσουν 3, 2, 1.
Κάνε κλίκ στον κώδικα για αντιγραφή

Εμφάνισε 3
Εμφάνισε 2
Εμφάνισε 1

Εντολή Εμφάνισε

Η εντολή εμφάνισε/γράψε/εκτύπωσε είναι εντολή εξόδου. Εμφανίζει δεδομένα ή αποτελέσματα στην οθόνη. Με την εμφάνισε μπορούμε επίσης να ενημερώσουμε τον χρήστη για το τί πρέπει να κάνει ή να κάνουμε πράξεις. Μερικά παραδείγματα:
Κάνε κλίκ στον κώδικα για αντιγραφή

Εμφάνισε "Καλημέρα" ! Θα εμφανιστεί η λέξη Καλημέρα στην οθόνη εξόδου
Εμφάνισε 5 ! Θα εμφανιστεί ο αριθμός 5 στην οθόνη εξόδου
Εμφάνισε α ! Θα εμφανιστεί το περιεχόμενο του α στην οθόνη εξόδου
Εμφάνισε α + 5 ! Μπορούμε να κάνουμε και πράξεις, θα εμφανιστεί το αποτέλεσμα
Εμφάνισε "α" ! Θα εμφανιστεί το γράμμα α στην οθόνη εξόδου


Με την εντολή εμφάνισε μπορούμε και να εμφανίσουμε πολλά δεδομένα ή πράξεις δίπλα στο άλλο με κόμμα π.χ.:
Κάνε κλίκ στον κώδικα για αντιγραφή

Εμφάνισε "Η απάντηση είναι ", α
Εμφάνισε "5 * 6 = ", 5 * 6
Εμφάνισε α, β, γ

Εντολή Διάβασε

Η εντολή Διάβασε είναι εντολή εισόδου. Ζητάει δεδομένα από τον χρήστη (αυτός που "εκτελεί" / "τρέχει" το πρόγραμμα). Όπως και με την Εμφάνισε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κόμμα για να ζητήσουμε παραπάνω δεδομένα π.χ.:
Κάνε κλίκ στον κώδικα για αντιγραφή

Διάβασε α ! αν θέλω να ζητήσω έναν αριθμό
Διάβασε α, β ! αν θέλω να ζητήσω δύο αριθμούς
Διάβασε όνομα ! μπορώ να ζητήσω και λέξεις ή προτάσεις

Εντολή Εκχώρησης

Η εντολή εκχώρησης αλλάζει τις μεταβλητές (θέσεις μνήμης) σε έναν αλγόριθμο. π.χ.
Κάνε κλίκ στον κώδικα για αντιγραφή

α <- 5 ! το α θα γίνει 5
α <- β ! το α θα γίνει ότι είναι το β
α <- β + 3 ! μπορώ να κάνω και πράξεις
α <- α + 1 ! μπορώ να αυξήσω μια τιμή κατά 1

Προτεραιότητα πράξεων

Σύντομη περιγραφή για την προτεραιότητα των πράξεων στους αλγορίθμους.

Επανάληψη για το διαγώνισμα

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 - ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Παρακάτω παρουσιάζονται κατηγορίες θεμάτων που θα επιλέξουν οι μαθητές να παρουσιάσουν.

Θέματα πρώτης εργασίας (κεφ 3.1)

Γνωστά Λειτουργικά (σελ. 80)
Windows
Linux
Android
iOS
Mac OS

Είσοδος/έξοδος (σελ. 79)
Παραδοσιακά (πληκτρολόγιο, οθόνη κτλ)
Μοντέρνα (touch, voice, camera, VR, AR)

Μνήμη (σελ. 79)
Διαχειριστής μνήμης
Swapping
Δευτερεύουσα μνήμη
Μνήμη γραφικών (VRAM)

Επεξεργαστής (ΚΜΕ/CPU) (σελ. 78)
Γενικά, τα μέρη του
Πολυδιεργασία (multitasking)
Πολυπρογραμματισμός (multiprogramming)

Δομή (σελ. 78)
Πυρήνας (kernel)
Σύστημα Αρχείων
Φλοιός

Θέματα δεύτερης εργασίας (κεφ. 3.2)

Αρχιτεκτονική (σελ. 83, 84)
Ορισμός
Επι μέρους τμήματα
Αποθήκευση, Τοπικά/cloud

Βάσεις δεδομένων (σελ.85)
Γλώσσα SQL
Σχεσιακές Βάσεις Δεδομένων

Oracle
Microsoft SQL Server
MariaDB
SQLite

Ελληνικά Πληροφοριακά Συστήματα
Semantic
Interworks
Softone
Mantis
Entersoft
Iris

Κατηγορίες Πληροφοριακών Συστημάτων
CMS - Content Management System
LMS - Learning Management System
ERP - Enterprise Resource Planning
WMS - Warehouse Management System

Ξεχωριστές περιπτώσεις:
Amazon - Ρομποτική και AI για διαχείριση αποθηκών amazon